Μέλη

Εγγραφόμενοι σαν μέλη έχετε πρόσβαση στο αρχείο έκδοσης του περιοδικού μας. Ενσωματώνουμε σταδιακά κ άλλες υπηρεσίες προς τα μέλη μας. Μείνετε συντονισμένοι στον ιστοχώρο μας για νεώτερα!

Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 246 επισκέπτες και κανένα μέλος

 

 

KARAVASILI 82 ALL PACK 3 KARAVASILI 82 ALL PACK 6

 

 

Του Δημήτρη Καραβασίλη

 

Το ελαιόλαδο αποτελεί βασικό προϊόν διατροφής παγκοσμίως και δε λείπει από κανένα σπίτι. Πολλοί καταναλωτές αναρωτιούνται πως θα καταφέρουν να διατηρήσουν αναλλοίωτη την ποιότητα επιλέγοντας τη σωστή συσκευασία. Αυτό το ζήτημα προσπαθούν να λύσουν οι παραγωγοί ελαιολάδου χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά για τη συσκευασία του ελαιολάδου, τα οποία θα πρέπει να παρέχουν προστασία από την εισχώρηση του αέρα και του φωτός με σκοπό να αποτραπεί η υποβάθμιση της ποιότητας του προϊόντος.

Βασική προϋπόθεση για τη διατήρηση του ελαιολάδου αποτελεί η αποθήκευσή του σε σκιερό μέρος με θερμοκρασίες μεταξύ 16°C και 18°C. Διασφαλίζοντας την παραπάνω προϋπόθεση των ιδανικών συνθηκών αποθήκευσης, το ελαιόλαδο μπορεί να διατηρήσει αναλλοίωτη την ποιότητα, τη γεύση και το άρωμά του ακόμη και για χρόνια. Δεν είναι όμως αρκετή η σωστή αποθήκευση, χρειάζεται και σωστή επιλογή περιέκτη για το συγκεκριμένο προϊόν. Τα τελευταία χρόνια καταγράφεται έντονο ενδιαφέρον για καλαίσθητες συσκευασίες ελαιολάδου, οι οποίες παράλληλα να μπορούν να συμβάλουν στη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του προϊόντος. Για την τυποποίηση και συσκευασία του ελαιολάδου χρησιμοποιούνται διάφορα υλικά όπως γυαλί, αλουμίνιο, λευκοσίδηρος, ανοξείδωτο ατσάλι, πλαστικό, χαρτόνι για τρόφιμα, τα οποία ανταποκρίνονται άλλοτε περισσότερο άλλοτε λιγότερο στην ανάγκη για προστασία του προϊόντος που περιέχουν.

KARAVASILI 82 ALL PACK 2

Πιο συγκεκριμένα, το γυαλί είναι υλικό που χρησιμοποιείται ευρέως για αποθήκευση τροφίμων και έχει ελεγχθεί αρκετά για την καταλληλότητά του ως υλικό συσκευασίας. Για τη διασφάλιση της ποιότητας του ελαιολάδου, συχνά επιλέγεται σκουρόχρωμη γυάλινη συσκευασία καθώς παρέχει μεγαλύτερη προστασία από το φώς σε σύγκριση με το διάφανο γυαλί. Το διάφανο γυαλί βέβαια είναι ευρέως αποδεκτό από τους καταναλωτές σε σχέση με το σκουρόχρωμο, αλλά η οξείδωση του προϊόντος είναι πιο πιθανή και εύκολη και για αυτό το λόγο συχνά προτιμάται η κάλυψή του με ετικέτα που μπλοκάρει της ακτίνες UV ή χρήση χάρτινης θήκης για προστασία του γυάλινου μπουκαλιού. Στα θετικά της χρήσης του γυάλινου μπουκαλιού συγκαταλέγεται το γεγονός πως μπορεί εύκολα να αποστειρωθεί για να χρησιμοποιηθεί εκ νέου για αποθήκευση προϊόντων και συνεπώς είναι φιλικό προς το περιβάλλον και μειώνει το κόστος παραγωγής νέων συσκευασιών. Το μειονέκτημα που εντοπίζεται στις γυάλινες συσκευασίες είναι το βάρος τους και το γεγονός ότι σαν υλικό είναι εύθραυστο από κατασκευής του.  

Ένα άλλο υλικό που χρησιμοποιείται συχνά για την αποθήκευση τροφίμων είναι οι μεταλλικές συσκευασίες. Το συγκεκριμένο υλικό δεν έχει μελετηθεί αρκετά για την καταλληλότητά του όσον αφορά το ελαιόλαδο. Σαν υλικό μπορεί να παρέχει προστασία από το φως και το οξυγόνο αλλά το υψηλό του κόστος αποτελεί μειονέκτημα, ενώ συχνά προτιμάται σε συσκευασίες αλουμινίου να επενδύεται εσωτερικά υλικό φιλικό για τρόφιμα για να αποτραπεί η εισχώρηση τοξικών ουσιών από τη συσκευασία στο προϊόν και συνεπώς να μην υποβαθμιστεί η ποιότητά του. Προς το παρόν δεν προτιμάται ιδιαίτερα για χρήση στο ελαιόλαδο.

 

KARAVASILI 82 ALL PACK 5 KARAVASILI 82 ALL PACK 4

 

Οι πλαστικές συσκευασίες για το ελαιόλαδο χρησιμοποιούνται συχνά στην αγορά και προτιμούνται γιατί είναι ελαφριές και έχουν ανθεκτικότητα, αλλά λόγω της φύσης του υλικού, το οποίο είναι αρκετά πορώδες και δεν παρέχει ικανοποιητική προστασία από το φώς, τη ζέστη, την υγρασία και επιπλέον μικροοργανισμούς που υπάρχουν στο πλαστικό, μπορεί να εισχωρήσουν εύκολα στο προϊόν και να υποβαθμίσουν την ποιότητα και την ασφάλεια του ελαιολάδου. Προτιμάται, βέβαια, από τους καταναλωτές λόγω χαμηλού κόστους να αγοράζουν ελαιόλαδο σε πλαστικές συσκευασίες και στη συνέχεια να το μεταφέρουν σε γυάλινη για την εξασφάλιση της ποιότητας. 

Το ατσάλι αποτελεί άριστο παράδειγμα υλικού, το οποίο προστατεύει από οξυγόνο, φως, υγρασία και μικροοργανισμούς και είναι η καλύτερη επιλογή για μαζική αποθήκευση ελαιολάδου από παραγωγούς . Για μικρές ποσότητες όμως δεν προτιμάται η συγκεκριμένη συσκευασία καθώς το κόστος παραγωγής της είναι αρκετά υψηλό και δεν θα προτιμηθεί σε σύγκριση με τις γυάλινες συσκευασίες.

Πλέον, συναντάμε περιέκτες από λευκοσίδηρο ή πλαστικό τύπου σακούλα αλλά δεν έχουν διεξαχθεί αρκετές έρευνες για να πιστοποιήσουν την καταλληλότητα αυτών των υλικών για χρήση σε προϊόντα όπως το λάδι, για το οποίο θα πρέπει να εξασφαλίζεται η ποιότητα. Οι περισσότεροι παραγωγοί, βέβαια, συνεχίζουν να προτιμούν να συσκευάζουν το ελαιόλαδο σε γυάλινες συσκευασίες καθώς η ζήτηση παραμένει υψηλή για λιανική πώληση, ενώ παρατηρείται έντονα πως οι χάρτινες συσκευασίες έχουν αρχίσει να κερδίζουν δημοτικότητα στην αγορά. Οι περιέκτες από χαρτόνι έχουν περισσότερα πλεονεκτήματα καθώς είναι πιο αποδοτικοί, ελαφριοί , εύκολοι για μεταφορά και επιπλέον προσφέρουν την προστασία που χρειάζεται ένα προϊόν σαν το λάδι για την υγρασία και την εισχώρηση του φωτός.

KARAVASILI 82 ALL PACK 1

Οι καταναλωτές προτιμούν να βλέπουν το λάδι για να κάνουν μια πρώτη εκτίμηση για την ποιότητά του, αλλά τελικά προτιμούν συσκευασίες χάρτινες, οι οποίες κοστίζουν λιγότερο, δε σπάνε εύκολα, δεν έχουν μεγάλο βάρος λόγω υλικού και διατηρούν το προϊόν φρέσκο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα καθώς αποτρέπουν την είσοδο του φωτός.

Αξιολογώντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα ανά υλικό συσκευασίας όπως αναφέρθηκαν και παραπάνω, προτιμώνται οι γυάλινες συσκευασίες και μάλιστα οι σκουρόχρωμες για τη λιανική πώληση ελαιολάδου καθώς δίνουν στον καταναλωτή τη δυνατότητα να εξετάσει το προϊόν πριν το δοκιμάσει. Για την χονδρική πώληση και γενικότερα για τη μαζική αποθήκευση οι περιέκτες από ατσάλι είναι ιδανικοί και πιο ασφαλείς από οποιοδήποτε υλικό για το ελαιόλαδο.

Όσο οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να ενημερώνονται καλύτερα για τα προϊόντα που αγοράζουν, τόσο θα αλλάζουν και οι συνήθειες τους ως προς την προτίμηση υλικού συσκευασίας. Συγκριτικά με 20 χρόνια πριν που η γυάλινη συσκευασία ήταν σχεδόν μονόδρομος για τη λιανική αγορά ελαιολάδου, σήμερα γνωρίζοντας ο καταναλωτής το πόσο επηρεάζεται και υποβαθμίζεται η ποιότητα του ελαιολάδου από την έκθεσή του στο φως και γενικά σε συνθήκες μη κατάλληλες για την αποθήκευση, έχει αρχίσει να επιλέγει με βάση τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του προϊόντος και την αποφυγή της αλλοίωσής του.

 

 

 


Προφίλ Καραβασίλη Δημήτρη

A4 Dimitris KaravasilisΟ Δημήτρης  Καραβασίλης είναι Σύμβουλος Διεθνούς Μάρκετινγκ και ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας DK Consultants που δραστηριοποιείται στον τομέα της Συμβουλευτικής Επιχειρήσεων με ειδίκευση στους τομείς του Διεθνούς Marketing και της Στρατηγικής Ανάπτυξης Διεθνούς Δραστηριότητας. Έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων και Διεθνές Μάρκετινγκ στο University of Sheffield. Έχει συμμετάσχει ως ομιλητής σε πολλά τοπικά και διεθνή συνέδρια που αφορούν το εξαγωγικό εμπόριο και το Διεθνές Μάρκετινγκ, όπως Συνέδρια του The Economist, του Harvard University, της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής (American Farm School) και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (European Commission), ενώ έχει παρακολουθήσει και δεκάδες εξειδικευμένα σεμινάρια international marketing, export negotiator, και πωλήσεων διεθνώς. Είναι μέλος της Διοικητικής Επιτροπής και του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας (Greek International Business Association SEVE) και Σύμβουλος Διοίκησης σε θέματα διεθνούς εμπορίου στο Ελληνο – Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο στην Αθήνα. Συμμετείχε στη βασική ομάδα των Ολλανδών εμπειρογνωμόνων της Task Force, συμβάλλοντας στην εδραίωση και την ανάδειξη του εμπορίου και του χάρτη προώθησης των εξαγωγών ως τη βασική πηγή μεταρρύθμισης για την Εθνική Στρατηγική των Ελληνικών Εξαγωγών. Είναι μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ (Hellenic Institute of Marketing), και ενεργό μέλος διεθνών οργανισμών. Πριν την ίδρυση της συμβουλευτικής  εταιρείας «DK Consultants» είχε εργαστεί ως ανώτερο και ανώτατο στέλεχος σε Βιομηχανικές  και Εμπορικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (SATO, Toshiba, Sunair, Premierotel, Pointgroup, Axon Inc., D&B group). Από το 1999 υποστηρίζει σημαντικές ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις, παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες, και σχεδιάζοντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές  μάρκετινγκ και πωλήσεων με διεθνή προσανατολισμό. Η εταιρεία DK Consultants τιμήθηκε με το 1ο βραβείο Υποστηρικτικών και Προωθητικών Υπηρεσιών Εξαγωγών, το 1ο βραβείο Υποβοήθησης Εξαγωγέων, το Χρυσό Βραβείο Top Export Assistance Company και το Χρυσό Βραβείο Top Export Consultant στα βραβεία Exports Ecosystem Awards 2013, Greek Exports Awards 2014, Greek Exports Awards 2015 και Greek Exports Awards 2016 αντίστοιχα. Τέλος, άρθρα και δημοσιεύσεις του Δημήτρη Καραβασίλη φιλοξενούνται κατά καιρούς στον ελληνικό και διεθνή τύπο.