Μέλη

Εγγραφόμενοι σαν μέλη έχετε πρόσβαση στο αρχείο έκδοσης του περιοδικού μας. Ενσωματώνουμε σταδιακά κ άλλες υπηρεσίες προς τα μέλη μας. Μείνετε συντονισμένοι στον ιστοχώρο μας για νεώτερα!

Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 320 επισκέπτες και κανένα μέλος

 

 

 Του Δημήτρη Καραβασίλη

 

Ως το πλέον γνωστό και ευρέως χρησιμοποιούμενο υλικό συσκευασίας σε τρόφιμα και ποτά είναι το πλαστικό. Με την πάροδο των ετών έχει αρχίσει να γίνεται μεγαλύτερη χρήση αυτού τόσο από τους παραγωγούς με δικά τους μηχανήματα συσκευασίας, όσο και από τους απλούς καταναλωτές, οι οποίοι βρίσκουν τις πλαστικές συσκευασίες εύχρηστες ιδιαίτερα για αποθήκευση τροφίμων και διατήρηση της φρεσκάδας τους.

salad

Το πλαστικό είναι ενεργειακά αποδοτικό στην κατασκευή του και πολύ ελαφρύτερο συγκριτικά με τα υπόλοιπα εναλλακτικά υλικά συσκευασίας. Είναι ανθεκτικό, προστατεύει αποτελεσματικά το προϊόν και είναι αξιόπιστο λόγω της ιδιότητάς του να είναι διαφανές και μπορεί ο καταναλωτής να ελέγξει την ποιότητα του προϊόντος που εσωκλείεται, τουλάχιστον από άποψη εμφάνισης. Ακόμη για την παραγωγή τους καταναλώνεται λιγότερη ενέργεια λόγω του χαρακτηριστικού του ως ελαφρύ υλικό.

Σε ποσοστό που ξεπερνά το 50% όλων των ευρωπαϊκών προϊόντων, συσκευάζονται σε πλαστικές συσκευασίες και αυτά αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 1/4 του συνολικού βάρους των συσκευασιών. Σε μελέτες σχετικά με τις επιπτώσεις από την αντικατάσταση του πλαστικού με άλλα εναλλακτικά είδη συσκευασίας, όπως χαρτί και χαρτόνι, γυαλί, χάλυβας, αλουμίνιο και φελλός, διαπιστώθηκε πως τα υποκατάστατα υλικά είναι κατά μέσο όρο 4,5 φορές βαρύτερα.

big food

 

Στην αντίπερα όχθη, η πλαστική συσκευασία είναι εξαιρετικά ελαφριά ως επιλογή και συχνά δεν απαιτεί μεγάλο χώρο για αποθήκευση. Δεδομένου ότι δεν καταλαμβάνει μεγάλο αποθηκευτικό χώρο, είναι επίσης εξαιρετικά εύκολο στη μεταφορά. Οι εναλλακτικές λύσεις που προαναφέρθηκαν, απαιτούν ουσιαστικά περισσότερη παραγωγή υλικού για να δημιουργηθεί η ίδια συσκευασία.

Η πλαστική συσκευασία μπορεί να επιβιώσει σε ακραίες συνθήκες περιβάλλοντος, ενώ δεν αποσυντίθεται εύκολα σε ζεστές και χαμηλές θερμοκρασίες, διατηρώντας κατ’ αυτό τον τρόπο την ακεραιότητα του τροφίμου ή του ποτού που εσωκλείει. Προσφέρει προστασία επίσης από την υγρασία, το οξυγόνο, τη σκόνη, το φως και τις οσμές, που συχνά είναι παράγοντες αλλοίωσης των τροφών.

Η ανακύκλωση του συγκεκριμένου υλικού είναι πλέον ευκολότερη και λόγω της ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των νέων για το περιβάλλον, η ανακύκλωση έχει γίνει “trend”.

αρχείο λήψης

 

Το 2014 οι Ηνωμένες Πολιτείες ανακύκλωσαν πάνω από 3 δισεκατομμύρια λίβρες πλαστικών φιαλών. Σύμφωνα με μελέτη που διεξήχθη από την United States EPA, μια λίβρα πλαστικού καταναλώνει 91% λιγότερη ενέργεια για να ανακυκλωθεί σε σύγκριση με μια λίβρα χαρτιού, γεγονός που όπως κανείς αντιλαμβάνεται κατατάσσει πλέον το πλαστικό σε υψηλότερες θέσεις προτίμησής του απ’ ότι στο παρελθόν και έχει «απενοχοποιηθεί» σαν επιβλαβές για το περιβάλλον υλικό.

Με τη χρήση πλαστικών συσκευασιών μπορεί να επιτευχθεί το επιθυμητό αισθητικό αποτέλεσμα δίνοντας το σχήμα και το χρώμα που επιθυμεί η εταιρεία συσκευασίας-εμφιάλωσης, δίνεται επίσης η δυνατότητα να είναι διαφανείς, να μοιάζουν με γυάλινες ώστε να προσδίδουν μία premium αίσθηση στο προϊόν που περιέχεται, ενώ ταυτόχρονα ο καταναλωτής μπορεί να εξετάσει, όπως ειπώθηκε και παραπάνω, από κοντά το περιεχόμενο. Μεγάλη έμφαση δίνεται και στις ετικέτες που διακοσμούν τις συγκεκριμένες συσκευασίες τύπου shrink Sleeve ή χρησιμοποιώντας άλλα περίτεχνα γραφικά σχέδια μέσω συγκεκριμένων τεχνικών εκτύπωσης.

Ένα ακόμη θετικό που προστίθεται στη λίστα, είναι το γεγονός ότι είναι ευπροσάρμοστο. Μπορούν να δημιουργηθούν απεριόριστες μορφές και μεγάλη ποικιλία πλαστικών συσκευασιών, εφόσον επιτρέπει τους κατασκευαστές να προσαρμόσουν το στυλ τους σύμφωνα με τις απαιτήσεις των πελατών τους ή και της εκάστοτε τάσεις που επικρατεί στην αγορά ανά περίοδο.

 

agua mineral mineral water

Αποτελεί ένα ιδιαίτερα οικονομικό υλικό και η αντικατάστασή του με άλλο υλικό απαιτεί 80% περισσότερη αθροιστική ζήτηση ενέργειας. Τα πλαστικά, συνεπώς, έχουν ως αποτέλεσμα σημαντική εξοικονόμηση κόστους για λογαριασμό των καταναλωτών σε ενέργεια.

Συνοψίζοντας τα χαρακτηριστικά της πλαστικής συσκευασίας θα μπορούσαμε να αναφέρουμε τα εξής :

  • ανθεκτικότητα
  • ελαφρύ υλικό
  • ευέλικτο
  • ευπροσάρμοστο
  • ανακυκλώσιμο
  • οικονομικό

τρόφιμα

 


Προφίλ Καραβασίλη Δημήτρη

A4 Dimitris KaravasilisΟ Δημήτρης  Καραβασίλης είναι Σύμβουλος Διεθνούς Μάρκετινγκ και ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας DK Consultants που δραστηριοποιείται στον τομέα της Συμβουλευτικής Επιχειρήσεων με ειδίκευση στους τομείς του Διεθνούς Marketing και της Στρατηγικής Ανάπτυξης Διεθνούς Δραστηριότητας. Έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων και Διεθνές Μάρκετινγκ στο University of Sheffield. Έχει συμμετάσχει ως ομιλητής σε πολλά τοπικά και διεθνή συνέδρια που αφορούν το εξαγωγικό εμπόριο και το Διεθνές Μάρκετινγκ, όπως Συνέδρια του The Economist, του Harvard University, της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής (American Farm School) και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (European Commission), ενώ έχει παρακολουθήσει και δεκάδες εξειδικευμένα σεμινάρια international marketing, export negotiator, και πωλήσεων διεθνώς. Είναι μέλος της Διοικητικής Επιτροπής και του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας (Greek International Business Association SEVE) και Σύμβουλος Διοίκησης σε θέματα διεθνούς εμπορίου στο Ελληνο – Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο στην Αθήνα. Συμμετείχε στη βασική ομάδα των Ολλανδών εμπειρογνωμόνων της Task Force, συμβάλλοντας στην εδραίωση και την ανάδειξη του εμπορίου και του χάρτη προώθησης των εξαγωγών ως τη βασική πηγή μεταρρύθμισης για την Εθνική Στρατηγική των Ελληνικών Εξαγωγών. Είναι μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ (Hellenic Institute of Marketing), και ενεργό μέλος διεθνών οργανισμών. Πριν την ίδρυση της συμβουλευτικής  εταιρείας «DK Consultants» είχε εργαστεί ως ανώτερο και ανώτατο στέλεχος σε Βιομηχανικές  και Εμπορικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (SATO, Toshiba, Sunair, Premierotel, Pointgroup, Axon Inc., D&B group). Από το 1999 υποστηρίζει σημαντικές ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις, παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες, και σχεδιάζοντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές  μάρκετινγκ και πωλήσεων με διεθνή προσανατολισμό. Η εταιρεία DK Consultants τιμήθηκε με το 1ο βραβείο Υποστηρικτικών και Προωθητικών Υπηρεσιών Εξαγωγών, το 1ο βραβείο Υποβοήθησης Εξαγωγέων, το Χρυσό Βραβείο Top Export Assistance Company και το Χρυσό Βραβείο Top Export Consultant στα βραβεία Exports Ecosystem Awards 2013, Greek Exports Awards 2014, Greek Exports Awards 2015 και Greek Exports Awards 2016 αντίστοιχα. Τέλος, άρθρα και δημοσιεύσεις του Δημήτρη Καραβασίλη φιλοξενούνται κατά καιρούς στον ελληνικό και διεθνή τύπο.