Διαδικτυακή στρογγυλή τράπεζα με συμμετοχή παραγωγικών φορέων για τον περιορισμό του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων με πρωτοβουλία της Ελληνικής Εταιρείας Logistics

0
1191

 Η Ελληνική Εταιρεία Logistics (EEL) διοργάνωσε την Τετάρτη 25 Ιανουαρίου διαδικτυακή στρογγυλή τράπεζα με εκπροσώπους παραγωγικών φορέων με θέμα: «Ωράριο τροφοδοσίας επιχειρήσεων, υπεραγορών και λοιπών καταστημάτων στην Αττική – Περιορισμός κυκλοφορίας φορτηγών».

Αφορμή αποτέλεσε ο προβληματισμός που έχει προκαλέσει στην αγορά, η πρόσφατη απόφαση της Περιφέρειας Αττικής για την τροποποίηση του ωραρίου τροφοδοσίας επιχειρήσεων, super markets και λοιπών καταστημάτων. Σύμφωνα με την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής το ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων θα γίνεται κατά βάση τις βραδινές ώρες, από τις 21:00 το βράδυ έως τις 9:00 το πρωί της επόμενης μέρας, με στόχο την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού φόρτου και την εύρυθμη λειτουργία των εμπορικών κέντρων των Δήμων της Αθήνας.

Στη διαδικτυακή στρογγυλή τράπεζα συμμετείχαν, ο Πρόεδρος της EEL Δρ. Βασίλης Ζεϊμπέκης, o κ. Ελευθέριος Κιοσές, Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ, ο κ. Γεώργιος Καρανίκας, Πρόεδρος της ΕΣΕΕ, ο κ. Αντώνης Μακρής, Πρόεδρος ΣΕΛΠΕ, η Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, Πρόεδρος GR.EC.A, ο κ. Θεόδωρος Μάλλιος, Πρόεδρος Ομοσπονδίας Μισθωτών Περιπτέρων, ενώ τον συντονισμό της συζήτησης είχε ο δημοσιογράφος κ. Φώτης Φωτεινός.

Κατά την αρχική τους τοποθέτηση όλοι οι συμμετέχοντες, επεσήμαναν ότι η σχετική απόφαση ελήφθη και δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, χωρίς την αναγκαία εξέταση όλων των παραμέτρων και συνθηκών που θα μπορούσαν να παραθέσουν σε μια κοινή συνάντηση οι εμπλεκόμενοι φορείς. Μία τέτοια απόφαση έτσι όπως έχει σχεδιαστεί, επηρεάζει αρνητικά τους εργαζόμενους και τους εργοδότες όλων των εμπορικών εταιριών, αλλά και όσους εργάζονται στις υπηρεσίες παροχής υπηρεσιών logistics και ταχυμεταφορών. Παράλληλα καθίσταται αμφίβολη η μείωση της κυκλοφοριακής όχλησης σε συγκεκριμένες ώρες.

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της EEL, Δρ. Β. Ζεϊμπέκης: “Είναι κατανοητή και προς τη σωστή κατεύθυνση η προσπάθεια των Δήμων για μείωση της κυκλοφοριακής όχλησης και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αλλά χρειάζεται πολυεπίπεδη μελέτη, σύγκριση με καλές πρακτικές άλλων χωρών καθώς επίσης έγκαιρη οργάνωση και συνεργασία των φορέων που εμπλέκονται αλλά και της πολιτείας ώστε να υπάρξει το επιθυμητό αποτέλεσμα.”

Στο πλαίσιο της συζήτησης έγινε αναφορά σε μία σειρά προβλημάτων, όπως για παράδειγμα, στη χρήση ηλεκτροκίνησης σε οχήματα διανομής τα οποία με τις υπάρχουσες μεθόδους παράδοσης εμπορευμάτων δεν δύνανται να εξυπηρετήσουν την τροφοδοσία των επιχειρήσεων. Επιπρόσθετα εάν κάποιος επιχειρηματίας προβεί σε παραγγελία νέων οχημάτων που πληρούν τις προδιαγραφές της απόφασης, θα πρέπει να αναμένει την παραλαβή τους πλέον του έτους. Ένα ακόμη σημαντικό επιχείρημα απέναντι στην νέα απόφαση, είναι η αυξημένη συσσώρευση οχημάτων το δίωρο 7:00-9:00 το πρωί, που ήδη αποτελεί ένα χρονικό παράθυρο με αυξημένη κίνηση οχημάτων.

Όσον αφορά στις δυσκολίες που δημιουργούνται σχετικά με το προσωπικό των επιχειρήσεων, το πρόβλημα που ήδη υπάρχει με τη δυσκολία ανεύρεσης προσωπικού θα ενταθεί ακόμη περισσότερο καθώς απαιτείται πλέον προσωπικό και για πρωινές αλλά και για βραδινές βάρδιες. Επισημάνθηκε ότι, τα καταστήματα του κέντρου των Αθηνών δεν μπορούν να παραβούν το προκαθορισμένο από τον νόμο ωράριο λειτουργίας, ενώ παράλληλα δημιουργείται πρόβλημα ασφάλειας τόσο για τα καταστήματα όσο και τους εργαζόμενους, καθώς και αντίστοιχη αύξηση του κόστους μισθοδοσίας.

Αναφορά έγινε και στις δυσκολίες που επιφέρει μία τέτοια απόφαση για τους περιπτερούχους, οι οποίοι δεν διαθέτουν τους απαραίτητους αποθηκευτικούς χώρους γύρω από την επιχείρησή τους (στις περιπτώσεις όπου οι παραδόσεις γίνονται χωρίς παρουσίαση του περιπτερούχου), ενώ πλήττονται και λόγω των πολυάριθμων προμηθευτών που θα πρέπει να τους παραδίδουν σε στενά χρονικά πλαίσια τα εμπορεύματα που διακινούν.

Ακόμη ένας καίριος προβληματισμός  είναι η θέση των ίδιων των εμπορικών καταστημάτων, πολλά από τα οποία δεν διαθέτουν ειδικές εισόδους φορτοεκφόρτωσης αλλά και άλλο απαραίτητο εξοπλισμό για να φιλοξενήσουν οχήματα που εκτελούν βραδινές παραδόσεις. Επίσης σημαντικό πρόβλημα αποτελούν και οι ώρες κοινής ησυχίας οι οποίες θα διαταραχθούν από τους θορύβους που προκύπτουν από τη βραδινή παράδοση.

Κοινή εκτίμηση όλων όσων συμμετείχαν στη διαδικτυακή στρογγυλή τράπεζα, ήταν πως όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς οι οποίοι πλήττονται από αυτή την απόφαση, οφείλουν να καταθέσουν κοινές προτάσεις μέσω ανταλλαγής σκέψεων για το ζήτημα. Είναι σημαντικό να γίνει ένας μακροπρόθεσμος σχεδιασμός και να μελετηθούν όλα τα στοιχεία, καθώς μία επιπρόσθετη επιβάρυνση στα κόστη των επιχειρήσεων, πάνω στο ήδη υπάρχον ζήτημα της ακρίβειας και των πληθωριστικών πιέσεων, θα δημιουργούσε επιπλέον προβλήματα και δυσχέρεια στις επιχειρήσεις.

Η συζήτηση που διενεργήθηκε με πρωτοβουλία της EEL, αναμένεται να συνεχιστεί με ζητούμενο την εκ νέου συνάντηση ακόμα περισσότερων εμπλεκόμενων φορέων της αγοράς. Το επόμενο χρονικό διάστημα θα συνταχθεί ένα υπόμνημα από την EEL και όλους όσους συμμετείχαν στη διαδικτυακή συζήτηση, το οποίο θα εμπεριέχει εμπεριστατωμένα συμπεράσματα, παράθεση βέλτιστων πρακτικών και συγκεκριμένες υλοποιήσιμες προτάσεις για την Περιφέρεια της Αττικής.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την EEL επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του συνδέσμου στο http://www.eel.gr