Eμπορικές εκθέσεις: Επαναλειτουργούν από 1η Σεπτεμβρίου!

0
105

Του Θανάση Γιαλούρη

Αντιπροέδρου της FORUM AE

Δεκαοχτώ ολόκληρους μήνες μετά την έναρξη των επιπτώσεων του Covid -19 στις εμπορικές εκθέσεις παγκοσμίως, σήμερα ένας από τους τελευταίους ΚΑΔ που παρέμενε αδιάλειπτα κλειστός από τον Φεβρουάριο του 2020, άνοιξε επιτέλους και έτσι από την 1η Σεπτέμβρη η βιομηχανία των εμπορικών εκθέσεων μπορεί -και πρέπει- τελικά να αρχίσει να βλέπει φως στο τέλος αυτής της σκοτεινής σήραγγας, που ήταν πολύ μακρύτερη από ό,τι θα μπορούσε κάποιος να είχε αρχικά προβλέψει.

Σε μια εποχή που το οικονομικό περιβάλλον μεταβάλλεται διαρκώς και οι προκλήσεις για το επιχειρείν αλλάζουν σε συχνή βάση, εξαιρετικά σημαντικό ρόλο σε παγκόσμιο επίπεδο διαδραματίζουν οι εμπορικές εκθέσεις στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι. Όλοι (παραγωγοί, μεταποιητές, χονδρέμποροι, επιχειρηματίες λιανικής) σε κάθε επιχειρηματικό κλάδο έχουν συνυφασμένη την ενημέρωσή τους, αλλά και μεγάλο μέρος των πωλήσεών τους, των προμηθειών τους, της διεύρυνσης του δικτύου τους -εντός και εκτός Ελλάδας- αλλά και τη βελτιστοποίηση των υποδομών, της λειτουργίας τους και της διεύρυνσης του πελατολογίου τους, με τη συμμετοχή στις εμπορικές εκθέσεις είτε ως εκθέτες είτε ως επισκέπτες.

Και μπορεί η πανδημία να έφερε στην επιφάνεια μια προσωρινή λύση όπως εκείνη των virtual ή digital ή hybrid εκθεσιακών προσπαθειών, αλλά όλοι οι εμπλεκόμενοι -εκθέτες και επισκέπτες- παραδέχονται στην συντριπτική τους πλειοψηφία ότι δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσουν, πολλώ δε μάλλον να αντικαταστήσουν, τις φυσικές εκθέσεις.

Τώρα που τα ποσοστά μόλυνσης μειώνονται και οι εμβολιασμοί επιταχύνονται παντού, φαίνεται ότι είμαστε πιο κοντά από ποτέ σε μια μεγάλης κλίμακας επανέναρξη των ζωντανών εμπορικών εκθέσεων. Η απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης για τη λειτουργία covid-free εκθέσεων κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση αφού εξασφαλίζει σε απόλυτο σχεδόν ποσοστό την ασφάλεια όλων των εμπλεκομένων.

Έχει πλέον αποδειχθεί περίτρανα πως τίποτε δεν θα μπορέσει ποτέ να αντικαταστήσει στο 100% τη ζωντανή παρουσία, τη ζεστή χειραψία και αλληλεπίδραση εκθετών και επισκεπτών, κυρίως δε μάλιστα όταν αυτές πραγματοποιούνται σε μεγάλα, άρτια εξοπλισμένα και φυσικά ασφαλή εκθεσιακά κέντρα. Και στη χώρα μας το μεγαλύτερο και πλέον εξελιγμένο εκθεσιακό κέντρο, το Metropolitan Expo είναι πανέτοιμο να υποδεχθεί τόσο τις δικές μας διοργανώσεις για το 2021 (ΑΡΤΟΖΑ, FOODTECH, XENIA) όσο και τις υπόλοιπες διοργανώσεις όλων των μεγάλων εκθεσιακών εταιρειών.

Ευχή μας είναι να επιτευχθεί ένα πολύ δυναμικό ξεκίνημα για το καλό όλων των κλάδων και από αυτή την ουσιαστική επανεκκίνηση δεν θα πρέπει να απουσιάζει καμία εταιρεία που ενδιαφέρεται σοβαρά για το μέλλον της και για την επικοινωνία της με τους δυνητικούς της πελάτες.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον για τον κλάδο των εμπορικών εκθέσεων παρουσιάζουν τα στοιχεία σχετικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα:

Η πλειονότητα των εκθετών (70% ) (από όλους τους κλάδους) σκοπεύουν να ξαναρχίσουν να συμμετέχουν σε εμπορικές εκθέσεις που θα πραγματοποιηθούν στο τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

65% του κλάδου υποστηρίζει την πρακτική της απόδειξης εμβολιασμού για την συμμετοχή αλλά και την επίσκεψη σε έκθεση.

85% των συμμετεχόντων σε Virtual ή Digital event έκριναν ότι οι εκδηλώσεις αυτές δημιουργούν κατά πολύ λιγότερες πωλήσεις από τα ζωντανά events.

Ευχάριστο είναι και το γεγονός ότι το 74% των υποψήφιων εκθετών σκοπεύει να διατηρήσει το μέγεθος των περιπτέρων που συμμετέχουν από το να πάνε σε μικρότερο.

Ο δεκάλογος για τα οφέλη από τη συμμετοχή μιας εταιρείας σε μια οργανωμένη σωστά εμπορική έκθεση:
1. Για να επιδείξει τα προΐόντα και τις υπηρεσίες της

  1. Για να λανσάρει με επιτυχία στην αγορά ένα νέο προϊόν
  2. Για να ενισχύσει την επωνυμία και την αναγνωσιμότητά της στα κοινά στόχους
  3. Για να συναντηθεί με πρόσωπο με πρόσωπο με τους πελάτες της
  4. Για να αυξήσει το πελατολόγιό της και να συγκεντρώσει στοιχεία νέων πελατών ώστε να εμπλουτίσει τη βάση των δεδομένων της
  5. Για να παρακολουθήσει από κοντά τι κάνουν οι ανταγωνιστές της
  6. Για να συγκεντρώσει στοιχεία για τις εξελίξεις στον κλάδο της
  7. Για να διευρύνει το δίκτυο των διανομέων της
  8. Για να συναντηθεί και να συνομιλήσει με τους opinion leaders του κλάδου
  9. Για να συγκεντρώσει άμεσα σχόλια και απόψεις από πελάτες-καταναλωτές των προϊόντων ή των υπηρεσιών της.

Μπορεί το ζεστό σφίξιμο του χεριού να έχει αντικατασταθεί από αυτή την αμήχανη και ελαφρώς άβολη «μπουνίτσα», μπορεί με την πρώτη ματιά να μην αναγνωρίσουμε το συνομιλητή μας αφού η υποχρεωτική μάσκα για λίγο καιρό ακόμη θα κρύβει ίσως τα χαρακτηριστικά του, αλλά είναι σίγουρο ότι ένα ζεστό χαμόγελο θα μείνει σε όλους μας μετά από αυτή την πολυαναμενόμενη επανασυνάντηση στον ασφαλή, φυσικό χώρο του εκθεσιακού κέντρου.